Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9005180512   Disseny universal d'aprenentatge
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   21/1/2021 - 25/2/2021 (30 hores) de 13:00h a 15:00h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   SG de Planificació i Gestió d'Educació Inclusiva
  
  
  
Inscripció   08/01/2021 - 19/01/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Formació disseny universal de l'aprenentatge
Forma part d'un pla d'implementació en els territoris.
Aquest programa introdueix als participants en les bases de la investigació neurocientífica i en el coneixement del Disseny Universal per l'aprenentatge (DUA) orientat a proporcionar elements introductoris del DUA per el desenvolupament professional, mitjançant experiències d'aprenentatge que afavoreixin els primers pasos en la implementació del DUA i d'altres elements rellevants per l'educació inclusiva en les pràctiques educatives. Dirigit a professionals de l'educació com a eina que facilita l'anàlisi e implementació de respostes per el disseny de pràctiques educatives que siguin coherents amb la diversitat i variabilitat de l'aprenentatge.
Transferir la teoria del marc del DUA que influeixi directament en les pràctiques , anàlisi i detecció de barreres que interfereixen en els aprenents, redissenaynt objectius, mètodes, materials, i avaluacions, l'ús d'idees innovadores i bastides pertinents que consideren la variabilitat present en cada individu que aprèn.
  
Objectius   -Unitat 1:
.Identificar les concepcions del marc del DUA per l'aprenentatge com a suport per a la seva implementació.
. Mostrar canvi de paradigma sobretot concepte discapaciatat.
.Identificar elements claus per a la implementació de DUA.
. An`litzar creences DUA, transferir fonaments teòrics a les pràctiques educatives.
. Reflexionar perquè el DUA facilita als docents el disseny de pràctiques educatives i permet l'accés als estudiants.
.Conèixer antecedents i evidència actual sobre com la diversitat dels equips i l'impacte positiu en el rendiment.
-Unitat 2:
.Reconèixer la diferència entre diversiatat i variabilitat, i com aquesta última ajuda a planificar entorns d'aprenentatge que promoguin l'èxit del aprenents.
.Identificar principis pauta DUA des de la neurociència a l'aplicació en l'aprenentatge.
.Explorar l'organització de la pauta DUA com a suport per a la seva implementació.
.Identificar diferències entre educació tradicional i educació que proposa DUA.
.Aplicar els tres principis que proposa el DUA en una pràctica educativa.
-Unitat 3:
.Comprendre i valorar la importància dels components del pla d'estudis (objectius, avaluacions, mètodes i materials) des del marc DUA, com a base del disseny del procés d'aprenentatge.
.Aprofundir en el concepte de barreres i identificar aquelles que presenten major inportància en el context educatiu.
.Demostrar comprensió sobre l'aplicació dels components curriculars des del marc DUA en el procés d'ensenyament-aprenentatge.
.Diferenciar entre el currículum "discapacitant" i el currículum basat en el marc DUA.
.Identificar barreres en els components del currículum per a proposar respostes DUA que atenguin a la diversitat.
-Unitat 4:
.Identificar etapes del procés d'implementació DUA en les institucions educatives.
.Analitzar els principals desafiaments al moment d'incorporar DUA en el disseny de les pràctiques educatives.
.Analitzar la relació entre el procés iteratiu i el cicle del disseny com a suport per a la implementació.
.Demostrar comprensió sobre la importància d'instaurar un procés sistemàtic de retroalimentació entre famílies, docents, de tots els implicats, com a part de la detecció i eliminació de possibles barreres en el disseny, considerat els tres conceptes fonamentals que estableix el marc DUA.
.Diossenyar utilitzant el procés iteratiu i incorporar de manera intencionada els indicacdors de la pauta DUA en la planificació.


  
Continguts   -Unitat 1: DUA en un escenari global. marc que planteja el DUA per a l'aprenentatge en un escenari global per a la seva implementació i canvi paradigmàtic.
-Organització de pauta DUA . Principis i pauta DUA i variabilitat dissenys de lespràctiques educatives.
-Superació de barreres de l'aprenentatge. Aplicació principis en els components curriculars detectant i superant barreres en el procés d'ensenyament i aprenentatge.
-Processos d'implementació. Desafiaments i etapes per a planificar la implementació de DUA a nivell institucional.

  
Observacions   Presencials 12h i 18h no presencials.
  
Avaluació   L’avaluació serà continua i formativa al llarg del curs. Elaboració de materials, documents i treball en grup
  
Requisits de  certificació   Assistència 80%
Foro reflexions sobre variabilitat 20%
Seminari unitat 2:Principis DUA 25%
Seminari unitat 3: Barreres en components curriculars. 25%
Treball final 30%
  
Persones  destinatàries   Equip SGEI
FEI
  
E-mail   ensadi@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent